Haveflora

Haveflora

torsdag den 19. juni 2014

Dejlige sommerdage


Rosen Coral Dawn med clematis og hængende ampel med blandet blomster - ja, dem har jeg kigget meget på i disse sidste mange dejlige sommerdage! Dagene er bare fløget afsted i haven og jeg har ikke været på bloggene, for haven har bare trukket hele tiden. Nu er vejret jo som bekendt slået om til bæsende og overskyet, så nu må det være tid til et indlæg og jeg må på dejlige rundture på alle de skønne haveblogs :)

Coral Dawn



Den store lillarosa clematis blev leveret som miss batesman. 
Den får meget store blomster. Måske I har et bud?



Petunia i amplen.

Chinatown i forskellige faser. Nok min favorit gule rose.


Allium og geranium Tiny monster anes.



Iceberg

Iceberg med Rapsody in blue i baggrunden


Der er kommet rigtig mange roser Sympathie i den nye pergola.



Pergolaen taget i dag med roserne Sympathie og New Dawn flettet ind i hundehegnet 

og her New Dawn tættere på. New Dawn er tre år gammel. Sidste år var der kun et par enkelte roser på planten.



Mundstead Wood kan godt vises endnu en gang

No Memory i knop med limefarvede loevefods blomster.

No Memory fuldt udsprunget. Det er en skn stor rose med dejlig duft og meget sund.

Miss Batesman har fine groenne striber lige når den har foldet sig ud.

Pæonen Sarah bernard har selskab af vild krvel

Ny pæon som jeg ikke kender navnet på men skal se at få googlet.

Odyssey

Dobb. akeleje kan bierne ikke lade være.

Rose de recht

Clematis Josephine kom sammen med en anden ukendt clematis men kunne se ud til at være nært beslægtet med den.

Josephine i tidlige stadier.

Til sidst et kig ved havebassinet.

Hav en dejlig blæsevejrs dag!

:-D



13 kommentarer:

  1. Hej Rose!

    Så vakre bilder du viser! Det første bildet er bare så flott :-) Det eneste jeg er sikker på er at det er ikke Clematis Miss Bateman, men den kan ligne på Hagely Hybrid? Google den og se om det kan være den.

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Hagley Hybrid tror jeg bestemt det er efter at have googlet den. Tak for det!
      Klem Rose

      Slet
  2. Ja men så fik vi jo løst det problem :) Jeg var også helt sikker på, at det ikke var Miss Bateman, men den der er også mindst ligeså køn om ikke kønnere. Flot med pergolaen nu er roserne rigtig på vej til at dække den. Og vandhullet ser også fint ud nu.
    Vi må håbe på regn, mindre blæst og så sol igen.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth Ja, det er bare så fint, at få svar lynhurtigt her. Hagley Hybrids farve er da lige dig :) Ja, der er kommet rigtig gang i blomstringen i pergolaen siden du var her. Knastørt er der her, så vi har vandet bede flere gange på det sidste, men det gør jeg også gerne, når vi i tilgift har fået så skønt solskinsvejr.
      Kh Rose

      Slet
  3. Det var ellers en perlerække af smukke planter. Munstead Wood er utroligt fotogen (hvilken rose er ikke det i øvrigt) ; men sidste år fandt jeg det svært at gengive farven naturtro.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mundstead Wood er kommet til haven i efteråret, og den har i den grad levet op til forventningerne. Jeg synes, kameraet har ramt plet med farven på rosen lige her men jeg har netop også haft bøvl med det på andre billeder - der har den været for pink i tonen. Det går bedst når rosen er i let skygge.

      Slet
  4. Hej Rose.Sikke mange dejlige billeder fra din have.Smuk Sympathie op ad pergolaen..............har selv to stk der kravler op af vores sydmur.
    Har også både Rose de Rechts og New Dawn..............dejlige roser.
    Men dine klematis er også skønne.
    Det har været skønne dage med sol................og heldig var jeg med vejret på min Tour de Have til det Nordjyske.Men nu tror jeg vi er mange der gerne vil have noget regn.
    God dag knus Jette

    SvarSlet
  5. Hvor er det smukke billeder - jeg er vild med dine pæoner og den store lillarosa clematis, og alle dine roser er vidunderlige.
    Vi fik lidt regn her til morgen og nogle kæmpe tordenbrag, men en hel dag med silende ren ville være godt for haverne :-) Kh

    SvarSlet
  6. Nu jeg var "på vandring" tog jeg også liiige dette indlæg med -
    SKØNNE billeder, Rose - min kompliment!
    Kh Dorthe

    SvarSlet
  7. Hej Rose, tak for hygge i går. Nej min rose er absolut ikke en Coral Dawn rose. Dejlige billeder af din have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Det var rigtig dejligt at hilse på dig og se din skønne have. Og sikken mængde af fine planter jeg fik med hjem, helt overvældende! Tusinde tak :)
      Nej vel, coral dawn ligner ikke men mon ikke pludselig din rose dukker op et sted med navn på. Jeg er også nysgerrig og holder øje.
      Rigtig god ferie!
      Kh Rose

      Slet
  8. Ha Rose wat is dit een gezellige log heerlijk een beetje speels maar daar hou ik juist van.

    SvarSlet
  9. Wow so gorgeous roses, flowers and pictures, it's like one little flower fairy tales.

    Nice summer day from Marit.

    SvarSlet