Haveflora

Haveflora

torsdag den 12. april 2012

Klokkeranke og andet godt i huset


Klokkeranken er kommet fint i vejret og har fået nippet toppen af, så den forgrener sig.


Basilikum er hurtig til at spire.


Flittig Lise er allerede pænt stor.


Tagetes er til jordforbedring, og så er jeg ret vild med duften.


Prydtobak er meget spirevillig, og jeg har mange, da jeg er glad for den limefarvede sammen med dyb lilla.


Lobelia er vokset rigtig godt til.



Zinnea er lidt ranglet, da den blev sået allerede i februar men jeg tror det går an.

4 kommentarer:

  1. Øj det ser godt ud !! Du har da helt styr på den såning.. Jeg er næsten ikke kommet i gang endnu. Sidste år var jeg for hurtig ude, så planterne blev for ranglede.. Men har da været i haven og luge ukrudt her i min ferie. Mangler snart kun et bed, men SUK, det er også det værste ;))

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har i hvert fald fået købt nogle spændende frø, så jeg, så det skal nok blive godt og flot :-D

      Slet
  2. Din klokkeranke ser meget anderledes ud end mine. de har ikke så mange bladpar men meget store blade og så er de begyndt og lave de dersens snore der vil hænge i alt.Men mange dejlige ting du har sået.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er interessant at der kan være så forskellige variationer med samme plante. Men det er jo også det der gør det med planter så spændende:-)! Ikke! Jeg har sået hvid, rosa og violet men glemte at mærke med farven på potten, og nu har jeg givet fire - fem stykker væk, så nu blir det sjovt at se om jeg kun har en farve tilbage, når de springer ud!!

      Slet